anda pembaca yang ke--->

Monday, June 11, 2012

alahai..

satu hari di wad kecemasan
seorang lelaki datang dengan cemasnya..sambil mendokong seorang bayi yang berusia kira-kira 6 bulan
" saya nak jumpa Doktor,,tolong.."
maka Doktor yang sedang bertugas segera datang kepada lelaki itu.
"kenapa encik?"
" tolong Doktor..saya rasa anak saya ni pelik..cuba Doktor tengok.."
Dengan teliti doktor muda itu memeriksa bayi yang sangat comel itu..
Doktor itu menggaru kepala..
"tiada yang pelik dengan anak encik ini..dia sihat walafiat"
dia menjelaskan kepada bapa bayi itu.. tetapi berulang kali lelaki itu tetap berkeras bahawa ada sesuatu yang tak kena dengan bayinya.
" doktor tolonglah..saya pasti ada sesuatu tak kena dengan anak saya ni..perangai dan tingkahlakunya sangat berlainan jika dibandingkan dengan kakak-kakak dan abang-abangnya yang lain."
doktor itu sangat hairan
"tak apalah..kat mana anak-anak encik yang lain?"
"di dalam kereta bersama ibu mereka.".jawab lelaki itu. masih cemas.
"tak apalah..bawa mereka semua ke sini..saya akan buat perbandingan"
lelaki itu keluar dari wad kecemasan dengan tergesa-gesa,
tidak lama kemudian masuklah lelaki itu dan isterinya yang membawa 5 orang anak lelaki dan perempuan,


doktor itu senyum..
"patutlah..yang lain semua DOWN SYNDROME"

No comments: